Isnin, Ogos 15, 2011

Kisah Vespa Kuning Susu... part 3


Jacko dan Romero sahabat sejati yang tidak mungkin dipisahkan. keduanya minat mengembara dan membaca. selain itu Romero juga seorang penulis cerita-cerita pendek seram. tulisannya banyak disiarkan suratkhabar berkala; Mingguan Indipenden. dgn mempunyai ruangan sendiri berjudul "Meremang Bulu Roma..."

ya Romero mempunyai pengikut yang tersendiri. kisah-kisah supernatural yangtak terjangkau dek akal fikiran yang waras. berlainan pula dengan Jacko; lelaki bermisai tebal koboi ini minat melukis. hanya dengan pensil dan kertas dia mampu melukis illustrasi yang indah dan gempak. jadi setiap kali tulisan Romero disiarkan didada akhbar, lukisan Jacko lah yang menghiasinya. menambah ketakutan kepada pembaca fanatik ruangan "Meremang Bulu Roma..."

meter menunjukkan kelajuan diparas 70-80Km/j. cara tunggangan mereka begitu lembut berstail seperti memakan buah oren, masam tapi enjoy!

vrossssshhhh....

Vespa kuning susu dan merah menyala membelah jalan raya. Romero dan Jacko mencari kemerdekaan...

dihadapan terdapat sebuah ladang dengan kuda-kuda berlari sehingga menampakan otot pejal makhuk itu. sebuah rumah kayu kuning indah. kincir angin berpusing lambat-lambat...manakala disebelahnya terdapat tasik yangbegitu luas sekali; air seolah kelihatan berwarna jingga...

Romero tersenyum puas... ini destinasi pertama...

Tiada ulasan: