Isnin, Oktober 29, 2007

jumpa "Evil" di bilik 1408


Malam tadi saya pergi menonton filem terbaru dipawagam berjudul "1408". Cerita ini diapdatasi daripada sebuah cerita pendek karya Stephen King; dalam kompilasi novel beliau berjudul Everything's Eventual (sila lihat rak buku Shelfari disebelah =>)


Pada pemerhatian saya karakter utama "Mike Enslin" yang diperankan oleh aktor selektif John Cusack memang "thrill". Plot suspen muncul tanpa belas. Saya rasa ramai yang menyumpah dalam hati (hahahaa...) sebab terkejut. Mungkin pop corn terpelanting, atau mungkin paper cup coke tertumpah, namun kejutan demi kejutan datang silih berganti. Hotel Dolphin memang penuhh dengan Evil!...Samuel L. Jackson tidak perlu diperkenalkan kehandalannya. Dengan watak yang muncul sebentar cuma (beberapa detik awal dan akhir filem), namun kemunculan beliau sebagai Gerald Olin sebagai Hotel's Manager memang berkesan.


Amaran demi amaran telah diberi...namun Mike Enslin memang angkuh dan degil...baginya semua hotel sama hanya penuh cerita yang di tambah reka dan hantu sememangnya tidak wujud.


Namun dibilik 1408, segala-galanya berbeza...penuh ketakutan...


Tiada ulasan: