Selasa, Disember 18, 2007

rambut anda rosak? heheheee...

(hah! ni la dia syampuu yang saya cakapkan tu...korang pi try carik kat mane-mane...ceh!)


mencuci rambut dengan shampoo setiap hari boleh mengeringkan rambut dan membuat rambut cepat rosak...eehh...,permulaan ayat ini macam iklan syampu rambut pula...heheheee.

Saja nak berkongsi sama, saya memang syampu rambut hampir setiap hari. Maklumlah cuaca di KL memang rambut cepat kotor. Kulit kepala berminyak dicampur dengan debu, asap dan macam-macam lagilah kaedah pencemaran alam yang tidak tersusun membuat saya terpaksa membasuh rambut setiap masa. Mahu atau tidak...dah terpaksa. Lainlah kalau saya suatu hari nanti terfikir nak buat rambut stail 'dreadlock', memang tak masuk rambut sebulanlah jawabnya...(agaknya macam manalah budak-budak yang bergaya dreadlock tu boleh tahan tak kena air samapi satu bulan. Takkan tak mandi wajib kot....hahaha...Solat dalam keadaan kotor?)
Cuci punya cuci...sampai rambut jadi kering, tapi kulit kepala selalunya kalau dah satu hari 'outdoor' memang berpeluh dan berminyak. Satu hari saya telah terjumpa dengan satu produk yang didatangkan daripada tanah besar india...berjenama 'Himalaya'. Pernah dengar tentang produk ini? Macam-macam ada...pil...supplement , vitamin sehinggalah membawa kepada syampu. Saya pun saja nak mencuba....ambil satu...jenis 'anti dandruff'...bila pakai rasa ok jerrr...akan tetapi harga ada sedikit mahal. So...setakat samapai hari ini...alhamdulillah...tak tau laah masa-masa depan. Tak boleh nak janji...cuba dulu.

Maaflah tulis tentang produk syampuu pula...ini bukan iklan tau. Saja nak berkongsi rasa...babaiii.

2 ulasan:

Adel berkata...

Syampu Himalaya memang best. Sekarang dah tak boleh pakai syampu lain dah..rasa kimia dia kuat sangat.

Elhakim berkata...

kalau rambut aku botak. jaga kau!