Jumaat, September 12, 2008

Photo Ramadhan Al-Mubarak in Malaysia 2008 - part 4

Ber'iktikaf didalam Masjid semasa bulan puasa memang mendamaikan... Gambar diatas menunjukan suasana lengang didalam Masjid Jamek Kg. Baru, KL selepas solat Asar. Klik pada gambar untuk melihat dengan lebih jelas.
(Lagi foto-foto tentang Ramadhan 2008 terdapat di blog lagi satu: sabapersonalalbum.blogspot.com ; bersama ulasan dan catatan peribadi daripada Bro' Shinri. tQ)

Pada hari puasa ke-10, saya berkesempatan singgah di Masjid Jamek Kampung Baru, Kuala Lumpur untuk bersolat Asar. Masjid yang begitu terkenal seantero dunia tentang kelazatan Bubur Lambok di bulan Ramadhan. Ramuan resepi turun temurun. Kebetulan didalam Masjid ini sedang dilakukan kerja-kerja pengubahsuaian (Renovation) sempena menyambut kedatangan bulan Syawal tidak berapa lama lagi. Bukan orang jer pandai sambut raya dengan bergaya dengan Baju Melayu baru, Masjid pun tak mahu ketinggalan nak 'dress-up' juga. Karpet lama yang uzur sudah diganti dengan yang baru. Warna kuning-kuning emas yang bakal menenggelamkan buku lali para jemaah yang akan mengerjakan Sembahyang Alidilfitri nanti... Gebu dan selesa... Kalau tak pergi berjemaah juga untuk Solat Raya tak tau nak cakap laaa....heh!

Masjid Jamek Kampung Baru memang sentimental...stylo dan ada ummphhh!
ALLAHUAKBAAAR!

Tiada ulasan: