Sabtu, Oktober 17, 2009

NAJIB PUN ADA TELOR !

Yeaahhh...Steady Tok Jib! Like father like Son... Camni baru betol anak Arwah Tun Razak...Baru ade class!!!

Sistem Kuota telah pun menjadi sejarah. Berjayakah langkah pemulihan UMNO yang diambil Najib?

Mak aiii...lepas ni dah takde lagi laa orang nak support kite stay kat Hotel Pan Pacific, Makan sambil lepak-lepak kat Riverside Restaurant... dan pi melancong kat Langkawi. Ni sape punyer idea ni hah!!! Cisss....rugi...rugi...rugi besau ni, hampeh tul! bak kata P. Ramlee ini baru betol; Masuk angin keluar asap...

SYABASSS DAN TAHNIAH KEPADA NAJIB TUN RAZAK. Syabas kerana berani menjadi pemimpin yang handal, tidak takut kepada persaingan jawatan Presiden UMNO. Tahniah kerana berani membawa halatuju UMNO kearah Perubahan Besar. Baca lain...

Ekoran pemansuhan sistem kuota pencalonan untuk jawatan parti , termasuk Presiden dan Timbalan Presiden. Bukan senang hendak melaksanakan tindakan nekad sebegini. Baca lagi...

Dengan pemansuhan tersebut setidak-tidaknya Najib telah mendedahkan dirinya kepada satu kedudukan yang teramat-amat bahaya.


1) Kemungkinan besar beliau akan dicabar dimasa-masa hadapan tanpa ada lagi ‘Perlindungan Sakti’. Tangkal kebal Najib sudah dilucutkan. Sudah dibaling jauh-jauh. Berkemungkinan juga Najib takut mendatangkan syirik Kubra... heh!

2) Beliau akan dikenang dan diangka sebagai seorang Presiden UMNO yang berjiwa besar yang sanggup meletakkan kepentingan Demokrasi Parti daripada kepentaingan sendiri. Dengan ini sekurang-kurangnya imej hitam yang terpalit semenjak Kest Altantuya akan dilunturkan sedikit demi sedikit. Walauapaun Keberanian Najib masuk Gelangan Pertarungan telah membuktikan beliau sebagai Berpantang Maut Sebelum Ajal.

3) Masih ada Harapan untuk membersihkan amalan RASUAH didalam UMNO, yang mengikut prosedur parti. Sperti yang cuba dibuat oleh Anwar Ibrahim satu masa dahulu. (kononnya)


4) Membebaskan UMNO daripada cuba mewujudkan sistem DIKTATOR dimasa hadapan. Sistem Cengkaman Kuku Besi sukar dilaksanakan. Kerana Presiden bisa dijatuhkan.


5) Dengan pemansuhan sistem kuota yang tidak demokratik ini; penambahan bilangan ahli UMNO berkemungkinan akan bertambahan jumlahnya. Kerana semua ahli UMNO layak menentukan siapa yang layak menjadi ketua mereka. Seseorang pemimpin yang bertanding jawatan penting tak akan mampu merasuah semua ahli... Kalau degil nak kasi rasuah jugak; alamatnya Bukit Emas bertukar jadi Busut Jantan lah gamaknya.

Walau apapun kritikan pembangkang selepas ini, sekurang-kurangnya Najib telah membuktikan bahawa beliau sebagai Anak Jantan yang tidak takut dicabar.

Sekali lagi...SYABASSS NAJIB... kerna telah melakukan tindakan yang betul-betul nekad. Selepas ini siapa yang mahu menjadi Presiden UMNO harus berani seperti Tok Jib.

Seperti kata seorang perwakilan Veteran UMNO yang berucap beberapa hari lepas...(lupa namanya)

”Sekurang-kurangnya Najib Razak ada telor...”

Tiada ulasan: