Sabtu, Ogos 22, 2009

SMS Ucapan Selamat Berbuka Puasa...Budaya baru bagi mengeratkan Silaturaheeem...


Alhamdulillah. Selesai sudah satu hari umat islam di Malaysia berpuasa. Ujian baru bermula. Keindahan juga baru bermula. Sama-sama kita memperteguhkan ajaran agama. Malam solat tariwikh kali kedua. Solat di Masjid boleh, solat dirumah pun bagus juga. Buat mana yang termampu. Sebentar tadi sebelum berbuka sempat juga aku mengirimkan SMS kepada sahabat handai. Ucapan selamat berbuka puasa dan selamat mengerjakan Solat Tarawikh. Antara yang sempat ku kirimkan sms adalah Bro Abbas, Bro Ahmend Adam (Mat Saleh UK), Abu Amer as SabaQi, Farizah, Hamka (tempat aku aku merujuk bab agama satu waktu dulu), Divesh & Adawiyah (Pemenang Program Cari Menantu Musim 1), Ustaz Jabar (Geng Adni Islamic School), En. Sifly (Bekas Tuan Rumah temapat aku menyewa dulu), Kahiruddin aka. Mr. K (haram kau tak balas ssm aku yee...ceh!), Mat Nor Octopus (mentang2 kau dah jadik Cikgu...heheheee), Hafiz (aku respek cara kau reply msg aku...short and simple...amalkan slalu) .


Kepada geng-geng yang lain...insha'allah aku akan sms kalian kemudian. Puasa panjang lagi beb!

Tiada ulasan: