Selasa, Januari 13, 2009

EZAM DEDAH SURAT CINTA ANWAR!


"Jangan melampau sangat...Nahas kau nanti!". Mungkin itu agaknya yang ingin diperkatakan oleh Pak Sheikh kepada Pendekar Kuntau Jawa!
(foto ihsan Agenda Daily)

Nampaknya pertembungan Ezam dan Anwar semakin ketara. Semakin menjadi-jadi nampaknya. Macam tiada jalan pendamaian. Berpatah arang berkerat rotan! Memori sentimental dibuang jauh-jauh,,,

" Ezam who ?" begitulah reaksi awal Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila diminta mengulas kenyataan Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd Nor yang akan mendedahkan "surat damai" Penasihat Parti Keadilan Rakyat kepada Tun Dr Mahathir Mohamad pada 8 September 1998.Surat itu dakwa Ezam yang pernah jadi Setiausaha Politik kepada Anwar akan membuktikan bagaimana sikap hipokritnya kerana pada waktu yang sama mengutuk mantan Perdana Menteri selepas dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri.Anwar dengan stailnya yang bersahaja sebaliknya memperlekehkan kenyataan Ezam nak dedahkan surat itu menjelang pilihanraya kecil Kuala Terengganu Sabtu ini. Baca lagi...

Ezam kini sudah tunjuk jaguh dalam membelasah Bekas Big Boss nya. Namun apakah pukulan Pendekar Jawa (gelaran Khalid Jaafar) mampu menumbangkan Pak Sheikh? Berbekaskah pendedahan Ezam pada kali ini dihati pengundi-pengundi Kuala Terengganu. Atau mungkin Ezam hanya Syok Sendiri?

Reaksi awal Anwar Ibrahim menunjukkan bahawa beliau tidak mahu melayan rentak permainan Politik Tikam Belakang Mati oleh bekas Setiausaha Politiknya. Pak Sheikh sudah kasi BO LAYAN sama itu Pendekar Jawa! Betul-betul punya dingin. Ezam satu waktu dulu mengukir nama sebagai Hulubalang Anwar Ibrahim yang begitu terkenal diseantero Asia Tenggara. Bila itu budak nakal Nuar Berahim kena tangkap selepas melakukan perhimpunan besar-besaran di Masjid Negara dan Dataran Merdeka; Ezam sudah cabut dulu. Dia lari ke Indonesia. Seorang lagi orang kuat Anwar, yakni Dr. Rahim Ghouse membawa hati nan luka ke Australia. Itu sejarah Ezam.

Namun hari ini budak Ezam sudah bertukar rupa laksana Sesumpah bertukar warna. Dia kini adalah Jagoan Kampung yang akan terus membelasah bekas Big Boss nya sehingga lembik dan lemah longai. Kalahkah Anwar ditangan Ezam? Malu besarkah Anwar dengan pendedahan Surat Cinta Penuh Kaseh Sayang kepada Che Det oleh sibudak Ezzam Jagoan Kampung ini?

Atau mungkin Ezam akan jadi Gila Talak untuk kembali merebut kaseh sayang Anwar Ibrahim yang sering diberikan kepada Pemegang Diari Merah Anwar sehingga Ezam terasa diketepikan. (Jikalau kita perhatikan dengan teliti perangai dan tingkah laku Ezam semenjak sehari dua ini betul-betul macam orang Gila Talak!). Lembutkah hati Pak Sheikh untuk menerima kembali The Derhaka Student dipagi raya nan indah nanti???

Masanya kan tiba jua...

Pinggan tak retak,
Nasi tak dingin.
Anwar tak nak,
Ezam pun tak hingin!

Atau itu Pendekar Kuntau Jawa betul-betul sudah hangin satu badan...

Tiada ulasan: