Jumaat, September 10, 2010

melihat ucapan raya oleh student2 melayu melalui You Tube... lalu aku tetap anggap mereka KOOL...

bagaimanakah agaknya orang melayu yang berhari raya diluar negara? seronok agaknya. sarung baju melayu sambil main baling-baling salju puteh. tentu kool...

orang melayu kalau sambut raya didalam negara, kalau berselisih bahu dijalan dengan ornag yang mereka tidak kenal pasti keberatan nak bertegur sapa. termasuklah aku. tetapi kalau diluar negara lidah pasti lebih ringan nak tanya khabar. begitulah lumrah.

walaupun tiada lemang dinegara mat saleh, kemeriahan mungkin masih terasa. jangan tanaya aku. aku agak sahaja. lebih-lebih pun sebab aku mencari ucapan selamat hari aidilfitri oleh pelajar2 kita diluar negara melalui You Tube. aku tengok mereka kool juga. walaupun ada sesetengah budak perempuan yang lidahnya terbelit bila buat ucapan rayooosss. cakap melayu slang omputeh beb! kahkahkahkahkahhhh...

tetapi secara jujurnya aku tetap anggap mereka kool...

Tiada ulasan: