Isnin, Mei 12, 2008

sungai lumpur di kuala lumpur...


aaahh...indahnya sungai di Kuala Lumpur. panas-panas boleh pakat terjun sungai. 'sojuk' dan menyegarkan badan. bosan-bosan boleh pancing ikan. ada ikan patin, sepat, bunga toman, talapia, baung, ikan todak, ikan yu, ikan jaws dan paus . suasana yang kehijau-hijauan.


setelah sehari-hari telinga dan minda telah tercemar oleh hiruk pikuk kenderaan dan asap bas hitam di ibu kota. larikan sekejap pemandangan anda dari aweks seksi yang begitu profesional dalam bab dedah-dedah aurat dan ekzos bising dari monyet-monyet rempit. disini anda boleh melepak dengan tenang dan santai. jika tidak keberatan anda boleh bentang tikar mengkuang untuk berpiknik ala-ala British Colonialism. bawa sandwich sardin dan telor. brandi dan wiskey jangan bawa, sebab haram. lagi satu nanti kalau mabuk, takut-takut terjun sungai. dibawa arus sungai indah ini.


menikmati ketenangan disekitar sungai lumpur di kuala lumpur... baring terlentang dan pandang ke langit biru...opps maaf langit kelabu (jerebu...heh!)
setelah penat berbaring-baring sehingga tertidur barangkali, maka cepat-cepatlah bangun dan sarung baju kemeja kotak-kotak kembali. ingat LRT bersebelahan hanya berfungsi sehingga jam 11.30 malam. jika terlepas, silalah berbaring kembali hingga ke pagi...

dan itulah yang aku lakukan baru-baru ini tanpa rasa aib dan malu. aku. aku. dan aku. terlantar dan terbaring sebagai manusia independen (dituduh gila oleh manusia publik).
aku terjun sungai dalam acara 'free style', walaupun gaya kuak lentang adalah acara kegemaran ku.

Tiada ulasan: