Isnin, Mei 05, 2008

Pak Khalid akan buat laporan polis tentang BALKIS!

Bekas Yang Dipertua Balkis, Datin Seri Zahrah Kechik. Zahrah pada sidang medianya sebelum ini mempertahankan tindakannya mempengerusikan mesyuarat agung Balkis pada 11 Mac kerana ketika itu beliau masih Yang Dipertua dan masih belum meletakkan jawatan.


Kerajaan Baru Negeri Selangor akan buat laporan polis berhubung pembubaran dan pemindahan wang BALKIS kata Pak Khalid.Baca penuh...

Pada 24 April lalu, Menteri Besar Selangor didalam kenyataan akhbarnya telah menyebut akan mengadakan siasatan menyeluruh berhubung pemindahan dana pertubuhan itu sebanyak RM9.9 juta.

Dana tersebut telah dipindahkan kepada sebuah badan amal lain, BAKTI.
Dana berkenaan ialah sumbangan anak-anak syarikat kerajaan negeri kepada Balkis untuk menjalankan program kebajikan dan kemasyarakatan seperti Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) yang menyumbang sebanyak RM268,862 pada 2007, manakala Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sebanyak RM590,379 di antara 2006 dan 2007.

Sementara itu, bekas Yang Dipertua Balkis, Datin Seri Zahrah Kechik ketika dihubungi enggan memberikan sebarang komen berhubung kenyataan Abdul Khalid itu kerana tidak mahu isu itu terus berpanjangan.

Cakap banyak pun tak guna. Kita tunggu sahaja hasil siasatan polis setelah laporan dibuat kelak. Ada orang tengah mengigil... Tan Sri Khalid Ibrahim bukan kecik anak. Silap besar, jika ada yang nak pandang rendah kemampuan beliau didalam mentadbir Selangor. Semenjak akhir-akhir ini, macam-macam cerita negatif yang dilaporkan oleh Media Pro Kerajaan BN. Bukankah ini satu bentuk gangguan? Kerajaan Baru Selangor cuba diganggu-gugat kelancaran jentera pentadbirannya. Rakyat negeri Selangor bukan 'bodo' . Mereka tahu siapa dalang disebalik kerja-kerja politik kotor yang cuba mengacau kelicinan perjalanan pemerintahan baru yang dipilih rakyat secara demokrasi. MEREKA YANG TIDAK TAHU MENGHORMATI KEPUTUSAN DEMOKRASI!

2 ulasan:

rastom berkata...

Ya habibi el moderatur,

patutlah Khir toyo tersangat kuat lagi gagah perkasa...saya tengok gambar pun semacam sudah minum 2 gelen air tongkat ali.

the indie story berkata...

Pak Rastom, aku rasa baik ko pi amalkan poligami lah.

jangan ko amalkan nikah mutaah sudah!

heheheee..

Apa rahsia Guru Rastom? Kongsi-kongsilah sikit. Takkan tongkat ali jer kot. e'eeh nak berahsia pulak diee...

huahuahuaaa