Khamis, Mei 22, 2008

satu cerita tentang seorang bernama MAHATHIR...

diharap mukhriz mewarisi kepintaran bapanya...insha'allah...
(foto ihsan KL Pos)


Bila baca mata cepat mengantuk. Kenapa ini berlaku? Apakah disebabkan bahan bacaan yang dipilih terlalu berat dan kompleks? Atau sudah semakin berumur, maka kemampuan otak semakin menurun? Jadi aku mempunyai pandangan yang agak tinggi dengan seorang lelaki berumur bernama M.A.H.A.T.H.I.R.

Dari cerita-cerita yang aku dengar, setiap hati dia akan bangun sebelum pukul 5 pagi lantas menulis artikel yang panjang-panjang...itu rutin. Dan sudah tentu tulisannya ilmiah. Justeru itu aku agak keberatan menerima sewenang-wenangnya jika ada sesiapa yang cuba merendah-rendahkan daya kemampuan Super M untuk bertindak mengikut apa yang difikirkannya. Aku menghormati daya keintelektualan dirinya. Ramai orang tidak mampu menjadi sebagus dia. Orang yang menghina dia belum tentu sama atau mencapai keunggulan pemikiran sama seperti dia.

Hak aku untuk memberi salut kepadanya untuk hari-hari terakhir...

Kawan dan lawan; jauh disudut hati memang mengagumi Tuan Doktor sebenarnya. Harap jangan tipu.

3 ulasan:

Mak Su berkata...

yeap, saya kagum

Tanpa Nama berkata...

Moderator,
TDM, tiada tolok bandingnya. Sukar dicari ganti.
Salam.

Tanpa Nama berkata...

bukahkah orang yang berilmu terhindar dari sifat nyanyuk. Ini kata-kata Saidina Ali lar..