Sabtu, Mei 10, 2008

Air Percuma di Selangor satu PEMBAZIRAN?

HAMID mengucapkan tahniah kepada Dr Mohd Puad Zarkashi selepas majlis angkat sumpah sebagai Senator di bangunan Parlimen.



Azmin Ali cakap bahawa dia punya Big Boss sudah lama memerangi rasuah sejak pemimpin ulung itu masih main 'buai laju-laju' dalam kerajaan lagi. Itu jawapan yang diberi ketika mencelah tanpa adab ucapan Ahli Parlimen Batu Pahat, Mohd Puad Zarkashi.

Mohd Puad ini pun satu hal, cakap main sedap ikut mulut. Sedangkan kita tahu banyak syarikat Insurans konvensional bersedia mengeluarkan satu polisi insurans kepada mulut beliau. Kata Puad, Anwar ketika sedang berkuasa (di dalam kerajaan) tidak menjalankan usaha untuk membenteras rasuah tetapi hanya ketika sudah tidak berkuasa barulah beliau bersungguh-sungguh berjuang untuk menghapuskan rasuah’. Begitu juga dari segi menghapuskan ISA yang menurut Mohd Puad tidak dilakukan ketika pemimpin itu masih di dalam kerajaan.Baca lagi...


Isu air 'free' di Selangor


Mohd Puad juga membangkitkan isu pemberian air percuma di Selangor, sambil menyifatkannya sebagai pembaziran. Berkemungkinan akan berlaku krisis air di negeri itu.
Dakwaan melulu Mohd Puad Zakarshi disangkal sambil makan 'kacang rebus' oleh adik Datuk Shahrir Samad, iaitu Khalid Samad (Parlimen Shah Alam). Menjelaskan ia dibuat sebagai kebajikan kepada golongan bawahan.


Di samping itu jelas Khalid lagi bahawa bekalan air yang ditawarkan itu bukanlah diberikan secara percuma tanpa had. Ianya melibatkan sekitar 20 meter padu bagi setiap penggunaan semasa.

Haiii bang...takkan tolong rakyat pun dianggap membazir, pelik...ini betul-betul punya pelik.boleh kasi taruk ini 'statement' dalam itu Guiness World Record 2009. Biar semua itu mat saleh satu dunia tahu betapa bagusnya sikap pemimpin Melayu Moden.

Mesti satu dunia akan puji kebagusan akhlak pemimpin kita didalam membela kebajikan rakyat. Confirm itu calon Demokrat, Barrack Obama akan tarik diri sebab dia sedar ketidak mampuannya menyaingi pemikiran Mr. Puad Zakarshi. Mentaliti sebeginilah yang menyebabkan UMNO kecundang pada pilihanraya lalu.

Kalau kasi tolong rakyat pun, boleh dikategorikan sebagai pembaziran. Kita ingat itu Sami Dalai Lama pun boleh bagi 'statement' jauh lebih berkredibiliti tentang isu air free di Selangor.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Diberi air percuma dikatakan pembaziran, tapi dinaikkan tarif air/letrik tak mengapa pulak. Merupakan satu sedekah ke?