Isnin, Mei 19, 2008

Bila Lim Kit Siang kena baling TELOR!

Lim, Karpal & Co. Law Firm. best fren forever...



Sekali sudah kena baling dengan telor daaa...
Siapakah insan betuah yang kena baling dengan telor itu?


Jawapannya YB Lim Kit Siang Private Limited Company.


Tidaklah dapat dipastikan sama ada telur itu dalam kategori 'telur tembelang' atau dari jenis telur tanpa kolestrol yang diperkaya dengan vitamin E dan Selinium.


Dimana Encik Lim telah diperlakukan sedemikian rupa?
Penasihat DAP Lim Kit Siang, ‘disambut’ dengan balingan dua biji telur ke arahnya oleh seorang lelaki semasa tiba di Plaza Tanjung Aru Kota Kinabalu bagi merasmikan Pesta Kaamatan anjuran parti itu hari Ahad.

Seorang lelaki yang dipercayai bekas ahli DAP bertindak membaling dua biji telur ke arah Kit Siang dan satu daripadanya mengenai dada pemimpin veteran DAP itu tetapi tidak pecah manakala sebiji lagi tersasar dan tidak mengenai Kit Siang.

Apapun YB Lim memang tak ambik 'pot' terhadap manusia berhati busuk yang diperkaya dengan perasaan hasad dengki yang tidak terkawal.
Ini katanya, "“Tidak ada guna untuk saya panjangkan isu ini. Lagi pun dia bukan lagi ahli parti dan biarlah insiden ini berlalu,” jelas Kit Siang.
Lelaki berkenaan yang ditahan kemudiannya diserahkan kepada pihak kawalan keselamatan plaza berkenaan. Baca lain...
Kita sebenarnya tidak begitu hairan lagi takjub dengan kejadian yang menimpa para pemimpin Pakatan Rakyat, kerana perasaan hasad dengki dan busuk hati dikalangan sesama bloggers pun banyak juga. heheheheee...

Hati kena baik beb! Baru Allah swt suka...Kalau tidak memang bakal ditimpa sakit jiwa kronik peringkat tertinggi...silap-silap merapu seorang diri, sebab dah kena 'bo layan." heh!
Rasanya hal-hal kecil begini, pemimpin berjiwa besar seperti Lim Kit Siang memang bo layan. Lagipun ini jenis manusia 'low class'. Buat apa nak pening kepala? Tak gitu. ceh! Nampaknya itu mamat sudah hilang telor sebab dia sendiri sudah kasi buang dia punya telor... Telor kena simpan elok-elok. Jangan membazir tak tentu pasal. Tak baik, dosa tau...
Mungkin ini jenis spesies yang hatinya sama busuk dengan itu telor tembelang. Rasanya lagi busuk kot? Spesies begini memang bersepah...err...dari spesies jenis takder telor! Ooppss...

Tiada ulasan: