Selasa, Mei 20, 2008

"Saya akan tinggal untuk CABAR Dollah!" - Ku Li

Steady Tengku! Sedang tiba di majlis yang berlangsung di Beng Siew Hall, Sungai Petani semalam.
(foto ihsan Star Online)

Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah akan tinggal didalam gerombolan pertunjukkan sarkas UMNO hanya semata-mata untuk mencabar Pak Lah bagi merebut kerusi Presiden. Juga untuk kasi 'vacum cleaner' sama itu Parti yang sudah penuh dengan kuman bakteria merbahaya.

Ahli Parlimen Gua Musang itu juga berkata dia tidak akan sesekali membentuk pakatan dengan pembangkang untuk menubuhkan kerajaan baru; bahkan jika UMNO 'dipukul berulang-ulang' (baca:diuji) dengan konflik rumahtangga.

"Saya memiliki parti sendiri. Kenapa mesti saya tinggalkan parti? Saya akan tetap dalam parti untuk mencabar Presiden (Abdullah) dan akan lawan bagi membersihkan parti," beliau berkata semalam selepas perasmian perhimpunan yang dianjurkan oleh UMNO Kedah.

Beliau berkata bahawa dirinya tiada perancangan untuk berkerjasama dalam pakatan dengan Parti Keadilan Rakyat de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya tidak berhubung dengan Anwar. Tiada sebab untuk saya membuat perjanjian dengan pembangkang" tambahnya.

Apapun Ku Li berasa sugguh terkejut dengan keputusan Dr. Mahathir keluar UMNO (baru). Parti yang diasaskannya 21 tahun lalu.

"Itu adalah satu tindakan yang drastik. Dia tidak sepatutnya berbuat demikian. Tapi barangkali dia tidak mempunyai pilihan lain," katanya.
"Beliau berkemungkinan sedang menghantar mesej kepada seluruh ahli parti supaya berhenti mengamalkan budaya 'ampu bodek."


Kuli merasakan bahawa tindakan Che Det boleh mempengaruhi ahli UMNO yang lain untuk turut keluar parti.Namun begitu beliau tidak mahu membuat sebarang spekulasi dengan lebih jauh.


Ditekan dengan pertanyan apakah dirinya juga akan menuruti jejak langkah Dr. Mahathir.


Ini jawapan bekas Menteri Kewangan Malaysia tersebut, "Dr. Mahathir telah membuat keputusan untuk dirinya, dan saya akan membuat bagi pihak saya." Baca lain...


Ku Li dilaporkan berkata dia sesekali tidak akan berundur dalam perjuangannya bgai menyelamatkan UMNO yang sudah hampir karam di Segi Tiga Bermuda.

"Saya percaya masih terdapat harapan untuk menyelamatkan parti,"


Tengku Razaleigh Hamzah memang seorang pejuang. Jika dinilai pada sesetengah aspek beliau kadangkala melebihi karisma Dr. Mahathir dan Anwar Ibrahim. Kerna itu saya berpendapat ahli-ahli UMNO harus mengangkat kembali tokoh begini.

Saya ingin mengulang kembali apa yang pernah saya tulis beberapa waktu yang terdahulu. "Pada pertandingan kali ini, jika tumbangnya Ku LI bermakna tumbanglah UMNO. Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah adalah 'harapan terakhir' UMNO."

Dan saya masih berpendapat begitu...

2 ulasan:

Mak Su berkata...

aduh...fenin kepala

bro brotherhood, berkata...

bro indie,

i seconded...wat can i say..he seems to be the last standing malay with calibre..heheh..(",)