Isnin, Mei 05, 2008

EGM mesti dibenarkan! - KU LI

Menurut YM Tengku Razaleigh, suara 'akar umbi' harus didengar. Mereka harus diberi ruang platform untuk menyuarakan pendapat dan menyatakan ketidakpuasan hati. Jangan hanya pandai bagi botol air mineral 'free' lepas tu terus suruh tutup mulut.
UMNO bukan hakmilik peribadi!


Tengku Razaleigh berkata Perlembagaan UMNO membenarkan EGM (mesyuarat agung luar biasa) jadi tiada pihak boleh menghalangnya.

“Tetapi sama ada mereka boleh mendapatkan sebanyak mana (bahagian) untuk mengadakan mesyuarat serupa supaya mereka dapat mengadakan perhimpunan agung luar biasa, itu merupakan perkara berbeza,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perasmian sidang pertama Parlimen ke-12 di sini, semalam.

Ini adalah respon Ku LI kepada kenyataan Pak Lah semalam supaya semua bahagian UMNO diseluruh negara berhenti serta merta dari mengadakan EGM.

Ku Li menambah bahawa kenyataan itu hanya menjadi pemangkin kepada akar umbi supaya menyuarakan pendapat mereka tanpa ikut undang-undang.Baca lagi...
Ku Li berpendapat bahawa kurangnya mesyuarat di meja peundingan hanya akan membawa bala kepada UMNO.

“Perasaan rakyat tidak dapat dikawal. Jika mahu menjadi stereotaip, dengan itu hanya perlu menulis semuanya dalam sekeping kertas untuk mereka ikuti, ulangi apa yang kita mahu mereka katakan. Tetapi ini sebuah negara merdeka dan semua orang berhak menyuarakan apa yang mereka mahu katakan. Sama ada apa yang mereka katakan itu betul atau tidak, biar rakyat menentukannya,” katanya.

Banyak bahagian sedang bersiap sedia untuk mengadakan EGM, menurut calon Presiden UMNO itu.

4 ulasan:

Mak Su berkata...

saya tgk gambar trus jadik tergamam, tak reti nak komen apa dah

Noushy Syah berkata...

ohhh? Wonder what's the problem of these women?Women's right?hehehhe..

the indie story berkata...

mak su, komen jer aper pun. gambar memberi seribu tafsiran yg berbeda.

the indie story berkata...

noushy, women's right' hah? hahahahahhahaha...tahn gelak..tahan gelak...pecah perut!

or women exploitation? you tell me..