Selasa, Mac 18, 2008

Koleksi Peribadi Foto Eksklusif: PERANG POSTER PILIHANRAYA 2008

Kubu Kuat UMNO di Kampung Baru,KL. Disebelah bilik gerakan BN ini; betul-betul terletak Markaz PAS Kg. Baru. Para petugas jentera parti politik dari kedua belah pihak; berjiran baik dan memang saling mengenali diantara satu sama lain. Tak bermusuh...takde gaduh-gaduh. Masing-masing buat kerja sendiri. No hal punyer... Kadangkala para petugas BN ada yang duduk 'melepak' di Markas, bila time malam (mungkin boring tahap giler tak tau nak wat per...); apabila video ceramah politik ditayangkan dilayar putih besar. Salah satu contoh kematangan orang kita berpolitik di alaf baru. Boleh sama-sama lepak hisap rokok dan pekena teh tarik...(ye laa..takkan nak bermusuh plak...nanti lepas habis pilihanraya; time pagi nak jugak sembang2 balik sambil pekena Nasi Lemak Haji Ali Parpu...)

Masing-masing tak mau mengalah...flat kos rendah Dato' Keramat.


Keramat AU/4, foto diambil pada waktu tengahari.


Berhampiran Dewan Dato' Keramat...serta berhampiran juga dengan Markaz Pas dijalan Gurney.


Betul-betul dibawah jejantas MRR2, berdekatan Pusat Bandar Taman Melawati.


Tempat parkir kereta di AU/3 area flat kos rendah keramat , turut tidak ketinggalan menjadi tempat meletak bendera parti.


Secara peribadi saya berpendapat bilik gerakan PKR di area AU/3 ini memang menarik perhatian sesiapa sahaja yang melalui kawasan ini. Poster XXL Anwar dan Azmin diletakkan dilokasi yang agak stratergik.


Inilah diantara tempat 'Perang Poster' yang paling panas... Pusat Bandar Taman Melawati. Memperlihatkan Poster PAS dan KEADILAN bagai mengamuk sakan. Bendera dan Poster BN bagai tidak terkejar... Foto ini dirakamkan menjelang hampir waktu Maghrib.

Foto ini juga sempat dirakam menjelang Maghrib lagi beberapa hari sebelum pembuangan undi oleh rakyat Malaysia. Ditengah-tengah Pusat Bandar Taman Melawati.


Sekali lagi di Taman Melawati... angle yang berbeza. Gambar mampu menceritakan segalanya...mengikut tafsiran orang yang melihat.

Tiada ulasan: