Sabtu, Mac 01, 2008

Tazkirah Pilihanraya 2008 (2) -

Saya harap kawan-kawan, tidak mengira parti,pengundi atas pagar dan seluruh umat Nabi Muhammad saw. dapat meluangkan sedikit masa mendengar tazkirah ini.

Cuba dengar baik-baik apa yang Tok Guru cakapkan ini. Buang segala ego dan pro politik kepartian untuk menerima segala nasihat yang baik dengan lapang dada.

Saya sendiri adalah individu yang tidak menjadi ahli mana-mana parti dan cuba bersikap neutral sedaya yang mungkin; diam merendahkan diri mendengar pesanan ini diatas anggapan (kapasiti) beliau seorang Tok Guru. Ilmu beliau ibarat lautan yang dalam. Maka pandai-pandailah ambil yang baik buat bekalan negeri akhirat. Insha'allah.

Saya akan mendengar pesanan yang baik dari semua pihak, AKAN TETAPI HARUSLAH INDIVIDU YANG MEMBERIKAN NASIHAT BAIK ITU JUGA MEMPUNYAI PERIBADI YANG BAIK DAN MULIA. Dan itu memang saya dapati dalam akhlak peribadi mulia Tuan Guru, tiada siapa dapat mempertikaikannya.

Sementara Tok Guru masih bernafas diatas muka bumi ini...

Hormati beliau sebagai Alim Ulama', Ilmuan Agama dan Tokoh Islam yang dihormati oleh semua pihak. Baik KAWAN mahupun LAWAN.

Allahuakbaaar!
Allahuakbaaar!
Allahuakbaaar!

Sesungguhnya tiada yang paling BESAR melainkan ALLAH.

Wallahu'alam

2 ulasan:

saljuhumairah berkata...

Alhamdullillah masih ad yang mewarisi...

setakat ini blum ad pemimpin yang berkeperibadian seperti beliau..

semoga nanti ada yang mewarisi..supaya malaysia masih ad ulama' yang mewarisi nabi...

ALLAH HUAKBAR..
ALLAH HUAKBAR..
ALLAH HUAKBAR..

the indie story berkata...

Salam Screazy,

Pada pandangan saya, bukan tiada...sebenarnya ada (mungkin tidak mahu mendedahkan diri).

Tapi kemungkinan disebabkan Tok Guru Nik Aziz dipilih oleh Allah swt, untuk berani kehadapan didalam konteks Politik Malaysia. Takdir Allah siapa yang dapat menghalang.

Insha'allah kita mempunyai ramai para Wali Allah swt. daripada Nusantara...yang kita sendiri kurang dan tidak berapa menghargainya.

ALLAHUAKBAAAR!