Khamis, Mac 13, 2008

Wakil Rakyat Pas disahkan sebagai Menteri Besar Perak ke-10

Alhamdulillah, wakil rakyat DUN Pasir Panjang; Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, 51, akan dilantik sebagai Menteri Besar Perak ke-10 dengan perkenan Sultan Perak; Sultan Azlan Shah.
Majlis angkat sumpah jawatan akan berlangsung pada keesokan hari, pada pukul 4 petang esok di Istana Iskandariah Bukit Chandan, Kuala Kangsar. Beliau juga merupakan Setiausaha Badan Perhubungan Pas Negeri.

Perkenan Sultan telah dimaklumkan kepada beliau oleh Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah yang sudi menerima rombongan pemimpin ketiga-tiga parti itu yangdatang menghadap di Istana Kinta pada pukul 5 petang; seperti yang dilaporkan oleh BERNAMA

Maka kerajaan campuran akan dibentuk mengikut persefahaman yang telah dimeterai.
Sebelum ini ketiga-tiga parti telah berusaha mengemukakan calon daripada parti masing-masing. Namun kuasa pemutus di tangan Sultan Perak. Maka keputusan ini seharusnya di hormati oleh semua pihak tanpa bantahan. Supaya jangan ada pihak yang tidak lagi berpuas hati dan menjadi api didalam sekam yang akhirnya merugikan semua pihak.

Kewajiban membela rakyat harus didahului daripada perebutan jawatan dan kuasa politik. Jika tidak kerajaan baru ini tidak mampu bertahan lama…

takbir! Allahuakbaaar!

Tiada ulasan: