Khamis, Mac 13, 2008

Kenyataan Ulama' yang berfikiran terbuka...

Sila baca elok-elok kenyataan dibawah dengan fikiran yang terbuka dan tidak mudah melenting mengikut hawa nafsu setan! - Kenyataan ini ditujukan kepada beberapa pengunjung blog (orang baru) yang pengecut tapi berselindung dengan nickname (nama samaran).

Ada diantara mereka telah memberi komen didalam bentuk maki hamun dan menghina yang secara tidak langsung menunjukkan tahap mentaliti dan tahap kelayakkan (Qualification) mereka sebagai seorang manusia normal dan terpelajar.

Samada mereka ini mempunyai sakit mental atau tahap IQ yang rendah tidaklah Pihak Kami ketahui.

Namun begitu segala komen bertaraf rendah mereka telah pun selamat dibakul sampahkan tanpa berfikir 2 kali, kecuali bagi komen-komen yang mengkritik tetapi secara rasional dan konstruktif telah pun disiarkan tanpa tapisan. Kepada mereka ini Pihak Kami mengucapkan berbanyak terima kasih.

Pihak Kami bersedia menerima kritikan dan teguran yang membina dengan fikiran yang terbuka dan berlapang dada. Pandangan anda senantiasa dialu-alukan...untuk mewujudkan arus berfikir dua hala. Pro dan Kontra. Blog ini juga begitu sifatnya; kadangkala terpaksa bersikap "Melawan Arus" biarpun tidak popular dan dikritik hebat demi untuk menyatakan KEBENARAN.

Kebaikannya tetap ada, ia tetap akan disanjung oleh manusia-manusia yang tahu menghargai konsep berfikir dengan betul dan bersedia menerima pelbagai pandangan yang bertentangan. Agar dapat mewujudkan satu masyarakat yang saling menghormati pandangan orang lain tanpa berseteru dan sengketa!

Bukankah manusia dianugerahkan dengan fikrah dan kecenderungan yang tidak sekata dan samarata. Betapa besarnya keagungan Allah swt... Dunia akan Aman, Harmoni & Makmur jika kita bersedia untuk saling menerima dan memberi.

Pihak Kami tidak sesekali akan melayan komen-komen yang berbaur lucah, mencarut, memaki hamun, perkauman, menghasut dan berunsur fitnah. Harap maklum. tQ

Aspek negatif DEB memang perlu diketepikan - Presiden PAS
Intan Abdullah Wed Mar 12, 08 4:37:56 pm MYT

KUALA LUMPUR, 12 Mac (Hrkh) - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang berkata, PAS tidak menyokong tindakan mana-mana pihak yang mahu menolak DEB sepenuhnya tapi mahu aspek negatif yang boleh mencetuskan rasuah, nepotisme dan ketidakcekapan diketepikan.

"Setakat ini, DEB telah disalahgunakan sehingga terjadinya amalan rasuah, penyelewengan dan unsur nepotisme yang berleluasa dalam kerajaan negeri itu sebelum ini.
"Justeru, kita telah meminta supaya semua wakil rakyat PAS agar mengisytiharkan harta mereka kepada umum untuk mengelakkan masalah seperti itu berlaku," katanya dalam Sidang Media di Pejabat Agung PAS,Jalan Raja Laut petang tadi.

Jelasnya, DEB mempunyai kebaikannya kepada rakyat namun Umno-BN telah mengkhianatinya.

"Kita kena teruskan apa yang baik seperti membela nasib orang melayu yang miskin dan tidak merampas harta orang bukan Melayu," ujarnya. Sila baca keseluruhan pos...

1 ulasan:

Elhakim berkata...

Kata2 el-Ulama' tiada boleh dibuat main2.

Bala!