Khamis, Mac 13, 2008

LIM KIT SIANG MUDAH LUPA!


« Pengantar Komunikasi dan Sains Politik (versi ringkas)
Lim Kit Siang masuk Kelab Cina Mudah LupaMac 13, 2008
Kerana sudah terlalu uzur agaknya. Sudah jadi old school. Sudah layak join Kayveas, Tsu Koon dan Dewa Samy Vellu. Setelah DAP Perak bersetuju dengan apa saja pilihan Sultan Perak, tiba tiba kelmarin petang di dalam blognya menyeru supaya DAP Perak memboikot isitiadat angkat sumpah. Di zaman tiada internet bolehlah dia cakap segala arahan datang daripada CEC (AJK Pusat), dan kononnya ramai ahli dan penyokong marah dengan keputusan memilih PAS sebagai MB. Saya rasa yang marah bukan ahli atau penyokong tetapi hanya dia seorang. Di zaman internet, anda boleh lihat samada penyokong DAP marah atau tidak……..rujuk blog Kit Siang. Nampaknya LKS akur juga dengan kuasa interaktiviti internet.
*Tulisan ini diambil daripada blog sahabat saya Tuan Guru Bomoh Bersara RASTOM dalam blog beliau HALWA ROMANTIS

Dan ini pula komen saya:

Tuen Menteri Besar Pulau Besar Rastom Hikmat Gaban,
Semalam aku belasah cukup2 lim guan eng dalam blog aku…tak pasal2 aku kena maki. Kena tuduh perkauman. Tapi sayang Tuen Rastom langsung tak datang menjenguk untuk backing aku.

OOO…baru aku tau…BN kita boleh pakat maki cukup2…. DAP jangan usik. Mahasuci langsung tak boleh kritik, walaupun dari belah2 penyokong sendiri.

Aku rasa baik Lim Kit siang tukar itu Makkal Sakhti kepada Lim Sakhti.
Baru betul.

1 ulasan:

nUUr berkata...

mmg mudah lupa dan mau merampas hak istimewa org mlayu..xsuke xsuke