Rabu, Julai 18, 2012

NAJIB RAZAK HIDUP DI ALAM FANTASI?


Transformasi ke mana tu abang Jib? ceciter skit...

Baru lepas menonton satu rancangan yang memaparkan kehidupan seorang Perdana Menteri, di Astro Ria. Nama program tersebut kalau tak silap Trek PM. Aznil jadi hos.

Kita mengeteh dulu der... pastu kita wrestling balik...heheheee... rakyat sume mane tau...ni sume auta tamil nadu!


Satu stratergi yang baik untuk mendekatkan Perdana Menteri dengan rakyat jelata. Cuma yang janggal, segala kemewahan eksklusif begitu jelas dipaparkan .Agak berbeza dgn tokoh pembangkang seperti tok guru Nik Aziz & tok guru Hadi Awang yang sedaya upaya mempamerkan kehidupan sederhana. tak miskin tak kaya. bese2 jerr...

Abang Jib: aduh...fening...fening...kapla beta suda fenin lalat laah...
Kak Mah: Eh, awak ni jangan nak mengada-ngadalah... nak bercuti kat Mongolia lah tu...


Mungkin Najib banyak membaca tentang pentadbiran White House, dan  terpengaruh. Mungkin lah...


Rakyat yang menonton, terpukau, terpesona, dan gembira melihat kehidupan Sang Perdana Menteri yang sungguh mewah, luxury dan VVIP. Bagaimanapun apabila program selesai, ramai pula-pula yang tertanya-tanya... kehidupan rakyat bagaimana?



Apakah Anwar juga akan bermewah seperti Abang Jib kita? Anwar dulu pun pernah pakai kot harga sampai cecah Rm14 riban... takkan dah lupa kowt?


Hutang rumah, Sewa Rumah, Hutang Kereta, Hutang PTPTN, Hutang Kad Kredit, Hutang Motosikal...itu belum yang terdesak berhutang dgn Ah Long...


APA NI???  TAKKAN KAMI NAK SOKONG PEMIMPIN BERMEWAH-MEWAH...SEDANGKAN KEHIDUPAN KAMI TERHIMPIT???

Tiada ulasan: