Rabu, Julai 11, 2012

MENGAPA SASHA SAIDIN BERCERAI?

Apa mau buat... taik kambing bolat-bolat. BERSABARLAH WAHAI MANUSIA.

SESUNGGUHNYA JODOH, REZKI & AJAL MAUT TELAH DI TENTUKAN OLEH ALLAH SEMENJAK KITA BELUM DILAHIRKAN LAGI.


MAKA JANGAN DITANYA MENGAPA PERCERAIAN TERJADI.


JANGANLAH MENJADIKAN PERPISAHAN SEBAGAI PERMUSUHAN. MOGA AMAN DAMAI SEJAHTERA HENDAKNYA.

Tiga tahun tidak sebilikTAK SEHALUAN...Salyo duduk di depan manakala Sasha duduk di belakang sambil ditemani ibunya, Siti Aishah Abdullah di mahkamah, semalam.

TAK SEHALUAN...Salyo duduk di depan manakala Sasha duduk di belakang sambil ditemani ibunya, Siti Aishah Abdullah di mahkamah, semalam.



KUALA LUMPUR: Selepas berhadapan dengan pelbagai spekulasi berikutan dilihat hadir ke Mahkamah Syariah Gombak Timur, dekat sini, baru-baru ini, bekas anggota kumpulan Elite, Sasha Saidin akhirnya sah bercerai talak satu dengan suaminya, Salyo Priyanto Nutosoemarsono di sini, semalam.
Lafaz cerai itu diucapkan Salyo pada jam 2.55 petang di hadapan Hakim Syarie Shaiful Azli Jamaludin selepas mahkamah membenarkan permohonan cerai difailkan Sasha. 
Sasha selaku plaintif memfailkan permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Lebih menarik, Sasha memohon untuk menyerahkan satu nota kepada mahkamah kerana tidak mahu mendedahkan punca kemelut rumah tangga mereka secara terbuka ketika ditanya sebab memfailkan permohonan cerai itu.

“Kalau saya bagi nota pada Yang Arif, Yang Arif boleh baca kan?” tanya Sasha sebelum menyerahkan nota kepada mahkamah.



1 ulasan:

said kamis berkata...

pasti de hikmah di sebalik kejadian..