Selasa, April 22, 2008

"Hikayat Enche Abdul BPR Menjalani Pembedahan Transeksualiti..."

Kitab baru telah dibuka...

"Sahibul HIkayat dari negeri antah berantah...Disebut bahawa Yang Mulia Enche' BPR akan bertukar jantina melalui pembedahan transeksual. Sudah pakai gincu merah dan celak mekah.
Nama barunya Miss 'SARM'. Tujuannya adalah untuk menyertai American Idol, bagi membolot undi sms dengan lebih berkesan.


Abdul BPR dilahirkan pada tahun 1967. Dia lelaki. Jantan tulen. Halkumnya sebesar guli kapur laksana epal merah. Namun begitu sejak kecil lagi bersikap lemah gemalai. Kecil-kecil sudah pandai pasang 'make-up' tebal. Sudah berani letak 'pink blusher powder' dipipi gebunya.
Abdul BPR tidak salah. Mungkin itu tindakbalas kimia menurut fungsi neurologi di otaknya. Dari umur 5 tahun lagi dia dipakaikan dengan skirt dan blouse perempuan. Jadi bila semakin membesar, dia tidak dapat berintreaksi seperti kanak-kanak lelaki normal yang lain secara optimal.


Namun begitu dia betul-betul bernasib baik. Kisah kecilnya walaupun sering menjadi perbualan kebanyakkan penduduk kampung Tualang Tiga yang prihatin, Abdul BPR mengamalkan sikap 'Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri...'. Dia tidak peduli. Dan selamanya tidak akan ambil peduli kata-kata orang.

Baginya itu semua fitnah semata. Fitnah orang yang cemburu dengan kejelitaannya sebagai lelaki jambu merah. Guava bukan sebarang Guava.

Akhirnya berkat kesungguhannya memainkan peranan sebagai pereka fesyen tersohor, dia dapat membuka sebuah butik fesyen jahiliyah di kawasan Bukit Bintang. Pekerjanya sebanyak 2 ribu orang. Kesemuanya jantan tulen yang setiap hari terpaksa mengikut telunjuk arahannya tanpa berani membantah. Encik Abdul BPR menjalankan perniagaanya secara autokratik, sesiapa yang berani membantah arahannya akan disingkirkan tanpa kompromi.

Jadi tikus-tikus mondok yang setia berkerja dengannya langsung tidak berani mendecit. Mereka tersihir dengan keju terbaik dari Greek. Cakap banyak buruk padahnya. Keju pun hilang. Lagi kena hukum dengan perangkap tikus buatan China.

Baru-baru ini dengan berkat kesungguhannya, pekerjanya sekali akan bertambah menjadi 5 ribu orang dalam tempoh lima tahun akan datang.

Maka dengan itu serta merta dia membuat satu peraturan baru bagi kakitanganya. Inisiatif katanya.

Pertama, dia akan mewujudkan satu undang-undang melindungi pemberi maklumat dan saksi bagi setiap fesyen musim bunga terbaru yang bakal dikeluarkan oleh saingannya.

Keduanya, menambah baik pemerolehan awam tentang fesyen-fesyen terkini diseluruh dunia.
Dengan ini 'BPR BOUTIQUE' akan menjadi lebih produktif, efektif, telus dan berakauntabiliti. Itu tujuannya.


Namun ini semua bergantung kepada seorang birokrat yang bernama Sir Peguam Negara yang bermisai lebat, yang meminati muzik dari kumpulan pop rock legenda 'QUEEN'. Sir Peguam Negara memang terikut-ikut cara Freddy Mercury. Duplikasi sebetulnya. Baik dari segi 'cutting' misai tebal hitam yang lebat, mahupun dari segi stail jalan kaki bersilang. Tanpa lupa menghiasi wajahnya dengan sunglasses ala-ala Donna Karen New York. Fancy habis.
Oh Ya! Sebelum terlupa, proses pembedahan transeksualiti Enche Abdul BPR akan sembuh sepenuhnya sebelum hujung tahun ini.


Dan dia sudah dapat 'partner' baru sebagai penasihat 20% bagi butik fesyen jahiliyahnya yang bernama Mr.Lembaga Penasihat. Jantan macho yang sering mengenakan seluar jeans ketat yang mengiurkan...

Dibawah Mr. Lembaga Penasihat akan ada staff baru lain yang namanya tidak dapat disebutkan disini sebab takut dikatakan menghina parlimen Scandinavia.

Kakitangannya juga gembira tidak terkata kerana turut mendapat imbuhan gaji yang tinggi. Jadi mereka memang tidak ambil kisah tentang perubahan jantina boss mereka selepas ini.
Selepas menjalani pembedahan itu nanti, Miss BPR sesekali tidak akan lupa membawa buah tangan 'pure chocolate' dari Belgium untuk digula-gulakan kepada orang bawahannya. Hatinya berdegup kencang kerana tidak sabar-sabar untuk mengayakan 'swiming suit musim panas' rekaan terbaru ciptaanya dihadapan rakan-rakan, musuh ketat saingannya, journalist, press dan orang awam. Dia sendiri akan menjadi model catwalk didalam penampilan terbarunya nanti. Mereka pasti akan terkejut melihat hasilnya kelak.


Enche Abdul BPR begitu yakin lensa-lensa digital kamera akan terpegun merakam aksi dan keayuan wajah terbarunya Dia juga tidak lupa memasang sebuah lagu istimewa yang memang menjadi kegemarannya semenjak dari usia belasan tahun lagi sebagai Muzik latar sempena di Majlis Peragaan Fesyen Jahiliyah 2008.

Mahu tahu lagu apa? Ini lagunya, 'pandanglah...lihatlah...tiru macam sayaaa...'. heh!
Begitulah al-kisahnya..."


Ditutup kembali kitab...

(Cerita ini hanya rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati kembali bangun menjadi Zombie. Watak-watak cerita hanya imiginasi penulis tidak melibatkan sesiapa.)

3 ulasan:

Mak Su berkata...

hah hah hah, err... hhhmmmm, mak su nak gi tgk ceita klasik ler, bai bai

rastom berkata...

Yang Ariff Tuan Moderator Ketua Pengarah BPR (bumiputrajaya rockers,

Saya Tok Wan BPR yang sudah hilang gigi tinggal gusi teringin sangat nak makan dodol dan kacang goreng yang dihidangkan oleh bapak bapak muntri kita. Tapi apakan daya..nggak bisaaaa....

Noushy Syah berkata...

Salamz Mr Moderator...passing by to say hello hope everything's OK with you, enough oxygen now yea? hehhehe..

ERRRR..I have no comment about this entry,seriously I don't know what you are talking about hehhehe...:)