Khamis, April 24, 2008

Ahmad Shabery Cheek makin berani CAKAP BESAR?

Ahmad Shabery Cheek sudah mula cakap besar. Tidak mahu lagi bermuhasabah diri macam dulu-dulu. Cara bercakap mula dah lawan tokey.

Kononnya BN sekelumit pun tidak merasa bimbang dengan kenyataan Nuar Berahim, bahawa wakil-wakil rakyat BN sudah bersedia untuk 'menyeberang' sungai. Ahli-ahli Parlimen BN dikatakan sudah pakai 'pelampung' dileher untuk berpindah ke bot lain, kerana berkemungkinan bot yang mereka naiki sekarang bakal karam tidak lama lagi. Sudah tidak selamat! Terdapat lobang kecil dibawah sampan yang sedang mereka tumpangi. Jadi air mula masuk sedkit demi sedikit. Siapa berdegil nak tunggu, maka bersedialah mati lemas.

Jadi itu 'Prime Minister in waiting...' sudah beli satu bot baru yang lebih sofistikated untuk bakal digunakan wakil-wakil rakyat yang bakal berpaling tadah. Masalahnya bekas PM Malaysia yang nombor 4, telah pun menghebohkan kepada rakyat diseluruh Kampung Tualang Tiga; bahawa bot canggih tersebut dihadiahkan oleh Yahudi Perut Hijau kepada itu budak Nuar Berahim.

Si Ahmad Shabery Cheek bercakap, baiklah bot tunda Pakatan Rakyat yang patut rasa bimbang dan gelisah resah bahawa juak-juak mereka yang akan kasi karam itu bot sofistikated. Alasan beliau bahawa rakyat sudah marah dengan itu 'projek kondominium babi' kos sederhana berharga 100 juta di Selangor. Kononnya rakyat Selangor sudah jadi marah. Tunggu masa saja nak mengamuk.
Nanti...nanti..Ahmad Shabery Cheek bukan nak main sentimen perkauman. Cuma dia beritahu, bukankah itu yang dijadikan 'priority' kepada kerajaan negeri pimpinan PKR? Benda-benda karut marut inilah yang diberitahunya kepada pemberita di bangunan Parlimen selepas meninjau persiapan bagi penyiaran secara langsung sidang Dewan Rakyat yang bermula minggu depan.

Ahmad Shabery yang satu masa dahulu sudah ' ambil ijazah politik' daripada Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah sudah bertukar karakter sebagai 'The Derhaka Student'. Maka secara automatiknya ijazah politik yang dianugerahkan kepadanya; selepas melutut bertahun-tahun semasa didalam Parti Melayu Semangat 46 dahulu sudah terbatal.

Jadi Ku Li pun sudah tak payah nak pening-peningkan kepala sama ini kacang yang sudah terlupa...dulu kulit itulah tempat dia berlindung dari dikunyah binatang tapir.

Mengikut firasat singkat Ahmad Shabery kedudukan UMNO dalam Dewan Rakyat yang mempunyai 222 kerusi masih kuat, dengan menguasai lebih 70 kerusi berbanding PKR dengan 31 kerusi. Jadi tidak perlu risau. Tidur dalam banglo masih nyenyak. Pasang air-condition, lelaplah mata...

Kalau macam inilah terus menerus cara budaya berfikir para pemimpin UMNO, maka bersedialah kalian untuk berkemas dan 'packing' barang-barang ofis secepat mungkin. Itu kubu kuat UMNO dalam dunia di Kelab Dewan Sultan Sulaiman pun sudah kena rampas, selepas ini apa lagi agaknya.
Rakyat jelata benci kepada pemimpin-pemimpin angkuh yang tidak mahu juga insaf selepas mengalami kekalahan besar yang terlalu memalukan...

1 ulasan:

zamizham berkata...

"BN masih kuat dan hanya kurang lapan kerusi untuk mendapatkan majoriti dua pertiga" - Pak Lah (Mac 10,2008)