Isnin, April 28, 2008

Raja Petra Kamarudin 'Speak-Out!'...(tapi sering dipotong cakap...)

(Raja Petra Kamarudin aka. RPK dan isterinya Marina Lee Abdullah. RPK tidak gentar menyatakan kebenaran, walaupun sering dihalang dan ditakut-takutkan. Kebanyakkan Rakyat Malaysia menyokong perjuangan berani beliau tanpa berbelah bahagi.
Congratulation, Malaysia Today!)


Raja Petra Kamarudin telah bercakap benar malam semalam. Telah bercakap tanpa takut. RPK telah 'Speak-Out' di program 'Blog' di RTM 1. Walaupun masa yang diberikan terlalu sedikit, dan sering 'dipotong cakap' (taraf journalis yang menjengkelkan...) oleh hos program tersebut. Namun begitu keputusan 'sms' dari penonton nyata berpihak kepada RPK.

Sebagai 'founder' website politik yang begitu popular iaitu Malaysia Today, ini adalah julung-julung kalinya beliau telah muncul di kaca tv sebagai panel jemputan rasmi media pemerintah. Jadi Raja Petra Kamarudin telah dapat menyampaikan suara-suara Rakyat Malaysia yang terpendam selama ini secara 'Extract Package'. Ringkas tapi menakjubkan. Cara beliau mengulas sesuatu isu secara spontan, memang mengujakan. Direct to the point, tanpa berselindung.

RPK ternyata seorang lagi intelektual reformis. Saya cuba menggunakan You Tube untuk mempamerkan video tersebut, tapi setelah beberapa kali percubaan nyata tidak berjaya. Mungkin disebabkan high traffic terhadap video itu. Jadi saya ingin memberi link video tersebut seperti dibawah:


RPK diprogram 'Blog', RTM 1. Video 1


RPK diprogram 'Blog', RTM1. Video 2


RPK diprogram 'Blog', RTM 1. Video 3


Selamat Menonton Dengan Berani!

Tiada ulasan: