Isnin, April 21, 2008

Nazri Aziz Menteri Yang Cerdikkan?

(Nazri Aziz sememangnya antara Menteri yang paling cerdik di Malaysia. Kecerdikan beliau tiada timbang taranya...Pencernaan 'Metaphysics ' kontemporari beliau sungguh mengagumkan! Hampir setanding dengan Prof. Naquib Al-Attas. Rakyat Malaysia merasa sangat bertuah dan berterima kasih tidak terhingga kerana mendapat pemimpin 'genius' seperti ini.)


Nazri Aziz menyifatkan perbuatan sesetengah ahli UMNO yang meminta Pak Lah letak jawatan sebagai tindakan bodoh.

Kononnya mereka tidak faham demokrasi. Perbuatan tersebut tidak wajar.

Dilaporkan berkata, "Ini bermakna rakyat, yang mengetahui bahawa BN bertanding dalam pilihanraya dengan Pak Lah sebagai pemimpin BN, sedar bahawa jika BN menangi kerusi terbanyak, dengan itu Pak Lah akan menjadi Perdana Menteri.

Nazri berbunyi lagi,"Dengan meminta Pak Lah mengundurkan diri, dengan itu mereka sebenarnya memberitahu pengundi bahawa mereka tidak boleh menjadikan Pak Lah sebagai Perdana Menteri. Apakah hak mereka untuk berkata begitu,"

"Saya fikir apa yang rakyat mahukan sekarang ialah bagi kami untuk mula mentadbir negara. Mereka sudah bosan diberitahu mengenai apa yang nak dibuat, kini mereka mahu kami mentadbir, bukan Umno memberitahu mereka yang Pak Lah tidak layak menjadi perdana menteri," katanya.

Ayat yang paling menyampah nak baca ialah Nazri berkata, "Hanya kerana mereka adalah menteri, ia tidak bermakna yang mereka tahu segalanya. Bukan semua menteri cerdik."



Wah! terujanya saya...

Pertanyaan kita mudah sebenarnya.

1) Apakah tindakan yang paling wajar setelah 6 negeri BN sudah hilang?

2) Benarkah hanya ahli UMNO yang minta Pak Lah berundur?

3) Siapa sebenarnya yang tidak cerdik?


Kita nak ketawa sekuat hati ke atau nak menangis terpekik terlolong kerana mendapat menteri sebegini? Pergi tanya Rahmat Haron, dia mungkin ada jawapan. Mungkinlah...

Tiada ulasan: